czwartek, 20 listopada 2014

Świąteczna girlanda


Nadeszła wiekopomna chwila ;-) w której i ja zaprojektowałam
swój własny wzór na materiale drukowanym w Cotton Bee :-)


Wzór pomyślałam jako gotowy wykrój do uszycia świątecznej girlandy.
Z jednego metra materiału o szerokości 147 cm można uszyć dwie dwustronne girlandy,
które po jednej stronie mają napis "Wesołych Świąt", a po drugiej "Merry Christmas".
Po sprawdzeniu wzór udostępniłam w Cotton Bee, gdyby ktoś miał ochotę uszyć :-)


Ta sama girlanda, z przodu i z tyłu.
Litery i śnieżynki stylizowane są na haft krzyżykowy,
a całością starałam się nawiązać do stylistyki skandynawskiej.


Zamówiłam dla siebie jeden metr i uszyłam z niego dwie dwustronne girlandy.
(Chociaż można też uszyć cztery jednostronne girlandy, podszywając innym materiałem)
Jedną w formie rozłączonej, jak powyżej, zatrzymam w domu,
drugą złączoną w jedno zamierzam podarować do szkoły,
aby świątecznie ozdobiła klasę mojego synka :-)


Szyło się bardzo prosto, jak widać na projekcie zostawiłam miejsca, gdzie należy rozciąć materiał.
Z zapasem na szew i na obrębienie. Swoje egzemplarze zamówiłam chyba na popelinie,
ale jest też do wyboru pięć innych materiałów, gabardyna jest chyba najlepsza.


Następnie "Merry" złożyłam prawą stroną z "Wesołych", a "Święta" z "Christmas " ;-)


Zszyłam dłuższe boki trójkątów, obrębiłam krańce i przewróciłam górą na prawą stronę.
Zaszyłam górę, którą wcześniej dla ułatwienia zaprasowałam, i gotowe :-)
Teraz mój projekt czeka w szufladzie na świąteczny czas :-)

7 komentarzy:

  1. o rety!!! Wspaniała girlanda i genialny pomysł!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :-) Bardzo mnie cieszył ten projekcik, fajnie było to zrobić :-)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu :-) Wszystko to sprawia, że czekam na Święta coraz bardziej!

      Usuń
  3. śliczna girlanda! kolory i wzór naprawdę wprawiają w świąteczny nastrój! super pomysł i wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano, tkaniny tam nie są tanie, więc postanowiłam wykorzystać metr na maksa ;-)

      Usuń
  4. Bardzo pomysłowo zaprojektowane. Efekt świetny

    OdpowiedzUsuń